JazzMa

Friss Hírek

Hírek

Lemezek a hatvanas-hetvenes évekből - 16. rész: JOHN MCLAUGHLIN - MY GOAL’S BEYOND

Ez a sorozat kéthetente keddenként mutat be (röviden) egy-egy albumot az 1960-70-es évekből. Ismert, vagy elfelejtett - népszerű, vagy alig elfogadott - neves, vagy kevésbé sztárolt muzsikusok alkotásairól olvashatnak. (A válogatás - természetesen - szubjektív.) Tizenhatodik rész: John McLaughlin - My Goal’s Beyond.

image0-2023-11-13t152430151.jpg

A tizenhatodik részben az 1971-ben napvilágot látott My Goal’s Beyond című alkotásról olvashatnak, amelyet az amerikai Douglas Records gondozott. (Azóta több, mint hatvan változatban jelent meg.)

A felvétel 1971 márciusában, New York City-ben készült.

A közreműködő muzsikusok:

John McLaughlin - akusztikus gitár,

Charlie Haden - bőgő,

Jerry Goodman - hegedű,

Dave Liebman - fuvola, szopránszaxofon,

Billy Cobham - dob,

Airto Moreira - ütőhangszerek,

Badal Roy - tabla,

Eve McLaughlin - tanpura.

Az elhangzó darabok címei és időtartama:

Side One:

1. Peace 1 (7:15)

2. Peace 2 (12:18)

Side Two:

1. Goodby Pork Pie Hat (3:15)

2. Something Spiritual (3:35)

3. Hearts and Flowers (2:05)

4. Philip Lane (3:35)

5. Waltz for Bill Evans (2:00)

6. Follow Your Heart (3:17)

7. Song for My Mother (3:30)

8. Blue in Green (2:37)

image1-95.jpg

Egy évvel később, 1972-ben műsoros kazettán is kiadták az albumot.

image2-62.jpg

1981-ben új borítót kapott a My Goal’s Beyond - így is több kiadást megért.

image3-44.jpg

CD-n 1987 óta lehet megvásárolni.

Egy-két érdekesség:

A felvétel idején 29 esztendős John McLaughlin harmadik önálló albuma a My Goal’s Beyond, amelyen a muzsikus akusztikus gitáron hallható. Ebben az időben McLaughlin Miles Davis együttesében (is) szerepelt (elektromos gitáron), a Live-Evil című dupla korong utolsó részének rögzítése három hónappal előzte meg ezen írás tárgyát képező művet.

Az akkor már híres, vagy később híressé vált zenésztársak csak a lemez első oldalán játszanak. A másodikon az angol gitárost szólóban hallhatjuk saját szerzeményeivel és kortárs darabok feldolgozásaival.

A korabeli kritikusok maximalisra, vagy ahhoz közelinek értékelték az albumot.

Vissza a hírekhez