JazzMa

Friss Hírek

ConnecTrio: Luminosity2024. május 04.

Lemezpolc kritika:
Rozsnyói Péter - Autumn Witch

Rozsnyói Péter: Autumn Witch 2011. október 13., Dr. Gregorits János

rozsnyoi-peter-autumn-witch.jpg

Rozsnyói Péter (zongora), Orbán György (nagybőgő) és Mohay András (dob) alkotják a Rozsnyói Péter Triót, amelyhez Kőszegi Imre (dob) és Winand Gábor (ének) csatlakozott vendégként. Az albumba Rozsnyói négy saját darabot írt, (Pray for Mother, Autumn Witch/ Otono Brujo, The Beginning, A (K)night Out),  Mohay egyet (Mo’s Blues), és hallunk három jazz standard-et is, Cole Porter-től (All of You), Arthur Schwartz-tól (Alone Together) és Jule Styne-tól (I Fall in Love Too Easily).

A lemezt hallgatva ismét csak kikívánkozik belőlem az egyik korábbi kritikámban már olvasható megállapítás, miszerint a magyar zongoristák mezőnye egyre csak izmosodik, újabb és újabb trónkövetelők kopogtatnak az ajtón. Rozsnyói is egy ezek közül és kopogtatása - jogos. Felkészült, biztos ízlésű pianista, aki a modern mainstream minden csínját-bínját ismeri, és – alkalmazza. Hiába, a zongorás jazz-triót – ha jó – nem lehet megunni!

Az elhangzó kompozíciók jó improvizációs körhintára ültették a muzsikusokat, mindenki érezhetően elemében volt, a darabok hosszúságát is jól választották meg. Ami a darabok zenei minőségét illeti, ott kétségtelenül a három amerikai szerző van az élen, nem véletlenül, hiszen köztük van az a Cole Porter is, aki egyszerűen egy zseni, előtte csak haptákban illik állni. Nem véletlen tehát, hogy az album legsikerültebb produkciójának Porter „All of You”-ját tartom. A tempóválasztás nagyon jó, a téma előadása „relaxed”, a trió mindhárom tagja legjobbját nyújtja. Itt kell külön is méltatnom Orbán György élvezetes, nagyon egyéni bőgőzését. A húr szikáran pendül meg az ujja alatt, - pontosan ez kell a jó drive-hoz! A hangfelvételt is dicsérnem kell ezzel kapcsolatban: rég hallottam magyar lemezen basszust ilyen jól szólni!

Ami az album címadó dalát illeti, érdekes ötlet volt ezt egyszer instrumentálisan, egyszer meg énekes szólistával is előadni, ráadásul spanyol szöveggel. Bár az éneklés nagyon ki tudja hangsúlyozni a melódia vonalát, ez, ebben az esetben, véleményem szerint az instrumentális változatban jobban sikerült.


Vissza a lemezhez