JazzMa

Friss Hírek

The Partisans: Nit De Nit2019. június 15.
Mezei Szilárd: Citromfa2019. június 13.
Cohen, Avishai: Arvoles2019. június 11.
Teltház a Meseházban2019. június 10.
BŐGŐS GENERÁCIÓK2019. június 04.
Ratzer, Karl: Occasion2019. június 03.
Játék – 2019 június2019. június 02.
A VLADIGEROV ÖRÖKSÉG2019. június 02.
XII. BODAJKI JAZZ TÁBOR2019. május 11.

Hírek

A Bacsó Kristóf Triad + Gilad Hekselman a Müpában

A Jazz Showcase tehetségbörze záróakkordjaként a Bacsó Kristóf Triad lépett a Müpa Fesztivál Színház színpadára, kiegészülve a nagyszerű gitárossal, Gilad Hekselmannal, február 3-án.

Bacsó hosszú szaxofon előjátékával indult a koncert, amelyben bevetette effektarzenálja egyik részét; a loopolt dallamok összefonódásába sorban kapcsolódtak be a többiek: Tzumo, aki a zongora mellett a Fender Rhodes-ot és a billentyű vezértelt basszust kezelte, valamint Juhász Márton a dobok mögül. A „Pannon Blue” lemez két számát új Bacsó kompozíciók követték, először a „Piano Music”, majd a „Reconstruction” csendült fel. Az előbbi téma mintha a bartóki mikrokozmosz csillagai közül fénylett volna elő, egyben summázta a Triad zenéjének alapvetését. Ez a modern komponisták által megteremtett zenei szövet a jazz nyelvezetén átszűrve, ahol a témák tényleg csak a kiindulópontot jelentik a formailag és ritmikailag is rendkívül összetett muzsikában, és nem határozzák meg az improvizációk szabad lebegését. Érdekes, hogy a sodró, magával ragadó szabadságban szinte patikamérleggel mérhető pontosság hallható, köszönhetően elsősorban Juhász Márton játékának, ami a legnagyobb természetességgel reagál minden ritmikai kitérőre. Bacsó tenorjátéka a virtuozitáson túl rengeteg finomságot és intellektualitást rejt: komponistaként is ezekre az elemekre épít, néhol a szépségre, vagy a humorra fókuszálva. Tzumo lehengerlő zongorarögtönzései mellett alapot is adott a basszusokkal, torzított Rhodes akkordjai pedig időtlen lebegést kölcsönöztek az oda illő passzusokhoz. Az est vendégeként az izraeli gitáros, Gilad Hekselman mutatkozott be, akinek repertoárjából 2 darabot vettek elő közösen. Hekselman rendkívül technikás és fürge játékát kompozíciói pszichedelikussága ellensúlyozta, ő sem fukarkodott az effektek használatával. Érdekes kitérő volt Tzumo gyönyörű balladája, az „One for Charlie”, vagy a vicces oldalra reflektáló „Anarchista kismalac”, a koncert zárószáma.


20180203-bacso-kristof-triad-credit-posztos-janos.jpg

Fotó: Posztós János


Lenyűgöző, világszínvonalú produkciót hallhatott a közönség, akik szinte teljesen megtöltötték a színháztermet.


27836206-10208277294649729-2104957241-o.jpg

Vissza a hírekhez