JazzMa

Friss Hírek

Kis hírek – friss hírek2024. április 25.
Névnaposok – Márk2024. április 25.
Pacsirtasirató a Muflonban2024. április 15.

Hírek

Debreceni Bor és Jazz Napok - második nap

Jazzma színpad

Antal Tibor Quartet 17:00 - 18:00

A Jazzma színpad második napjának első fellépője a hegedűs Antal Tibor (a Bartók konzi jazz-hegedű tanára) zenekara volt. Zenésztársai György Ákos zongora, Sárkány Sándor nagybőgő és Szendi Gábor ütőhangszerek voltak. A koncertet Ben Tucker „Debbie” című groove-os, swinges stílusú szerzeményével indította a formáció, amelynek a felállásból eredő sajátos hangzása van, amelyet egyrészt a jazzhegedű, másrészt az ütőhangszeres kíséret tesz különlegessé. Másodikként egy jól ismert latin standard, a „One Note Samba” hangzott el, amelyben Sárkány Sándor nagyszerű bőgőszólót játszott. Ő egyébként a koncert alatt bebizonyította, hogy rendkívül jó stílusérzékkel rendelkezik, roppant „odaillő” bőgőszólókat adott elő az egyes számokban, akár swinges, akár funkys vagy groove-os téma szólt.

Harmadikként Antal Tibor egyéni hangszerelésében adta elő a zenekar Gershwin „Oh Lady Be Good” című dalát, izgalmas dob és hegedű kiállásokkal „megbolondítva”. Majd a zongorista György Ákos egy régebbi „Driveing” című kompozíciója következett, igazi jazz-rock, Antal Tibor energikus hegedűszólójával.

Ötödikként – teljesen a bor- és jazzfesztiválhoz illően - Henry Manchini „Days of Wine and Roses” standardjét játszotta a zenekar, lassú tempóban, de modern felfogásban. Szendi Gábor ütőhangszeres kísérete különleges aláfestést adott a zenének, György Ákos pedig szép zongoraszólót nyújtott a darabban. Ezután a Keith Jarrett szerzeménye a „Lucky Southern” hangzott el, majd utolsóként Sergio Mendes „Brasil” című témája, amelyben Antal Tibor nyújtott ismét nagyszerű hegedűszólót, illetve Szendi Gábor is egy kiváló ütősszólót.

img-20220805-1710482.jpg

img-20220805-1713132.jpg

img-20220805-1714075.jpg

img-20220805-1714072.jpg

img-20220805-1718093.jpg

img-20220805-174445.jpg


Karosi Júlia Quartet 19:00 - 20:00

Karosi Júlia énekesnő a 2010-ben alakított zenekarával ezúttal egy különleges koncertet hozott el a nézőközönség számára, Steven Sondheim amerikai zeneszerző, dalszövegíró, az amerikai zenés színház és a Broadway egyik legismertebb alakjának szerzeményeit, dalszövegeit adta elő zenekarával. A quartet további tagjai Oláh Krisztián zongora, Bögöthy Ádám nagybőgő, Varga Bendegúz dob. Elsőként Sondheim-tól a „Lovin You”-t énekelte el Karosi Júlia, Oláh Krisztián kiváló zongoraszólójával, majd a magyarra fordítva „Kevés dologban voltam olyan biztos, mint benned” elnevezésű latin lüktetésű szerzemény következett, amelyben Karosi Júlia énekszólót is előadott. Ezután a Házassági történet című filmből ismert balladát, a „Being Alive”-ot énekelte el, ismét kiváló énekszólóval. Majd Karosi Júlia és Bögöthy Ádámmal ének-bőgő duóját élvezhette a közönség, utána pedig a Dick Tracy című film Madonna által énekelt betétdalát, a „Sooner or Later”-t adta elő a zenekar. Ezután egy olyan szám következett, amelynek csak a szövegét írta Steven Sondheim, a „Some People”, amely egy gyors tempójú swing. A zongoraszóló végén ének-zongora unisonoval tért vissza a dal témája. Utolsó számként pedig a „Ladies Who Lunch”című medium swinget adta elő a quartet, Varga Bendegúz dobszólójával.

img-20220805-1907402.jpg

img-20220805-1907492.jpg

img-20220805-1914292.jpg

img-2688-2.JPG

img-20220805-1916073.jpg

img-20220805-1933022.jpg

img-2695-2.JPG

img-2697-2.JPG

Gyárfás Attila – Hock Ernő duó 21:00 - 22:00

A fesztivál második napjának utolsó fellépője a Jazzma színapdon a Gyárfás Attila – Hock Ernő duó volt. Gyárfás Attila (a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Jazz tanszékének tanára) dobon játszott és az elektronikát kezelte, Hock Ernő pedig basszusgitáron, nagybőgőn és egy gembri nevű tradicionális afrikai hangszeren játszott. A gembri egy három húros, bőrrel borított basszus, pengetett lant, amelyet a marokkói Gnawa nép használ. Körülbelül akkora, mint egy gitár, rönkből faragott testtel, a játék oldalon tevebőrrel borítva.

A duó zenéje többnyire szabad improvizáció, időnként pszihedelikus elemekkel, erősen torzított hangzásokkal, visszhangokkal, egyszerű groove-okkal, ugyanakkor bonyolult jazz ritmusokkal. A zene a pillanatban születik, de kidolgozott kompozíciós elemek is fellelhetők voltak az előadásban.

img-20220805-2102392.jpg

img-20220805-2105482.jpg

img-20220805-2107392.jpg

img-20220805-210839.jpg

img-20220805-2120033.jpg

img-20220805-2121132.jpg

img-20220805-212623.jpg

img-20220805-2126502.jpg


hangfoglalo.jpg


nka-logo.jpg

Vissza a hírekhez