Debreceni Bor- és Jazz Napok - negyedik nap
A zárónap is sok érdekességet tartogatott még a Jazzma színpadon.
17:00 - 18:00 Szabó–Gyányi Quintet
Tagok: Gyányi Marcell - bőgő, Szabó Dániel Ferenc - dob, Varga Dániel - tenor- és altszaxofon, ifj. Tóth István – gitár, Ocsovay Damján, ezúttal nem énekesként, hanem zongorán.
Gyányi Marcell a Magyar Jazz Szövetség 2021 őszén rendezett jazz combo versenyén első helyezést ért el a quartetjével, a harmadik pedig Szabó Dániel Ferenc Quartet-je lett. Mindkettőben Varga Dániel szaxofonozott, a két quartetben csak egy muzsikus személye különbözött, majd a verseny után úgy döntöttek, hogy közösen folytatják a zenélést, így alakult meg a Szabó–Gyányi Quintet.
A zenéjük saját szerzeményekből álló modern mainstream jazz, ahol stabil groove-ok mellet elektronikus és szabadzenei elemek is megjelennek, de mindemellett virtuóz hangszeres szólókat is tartalmaz, mégis bensőséges hangulatú. A saját szerzemények több tagtól származnak, Gyányi Marcell mellett Szabó Dániel Ferenc, Varga Dániel és ifj. Tóth István is jegyez kompozíciókat.
19:00-20:00 - Egri Jr.-Jónás Trió
Egri János Jr. – zongora, Jónás Géza – bőgő, Jónás Fülöp – dob
Egri Jancsika és a Jónás testvérek (közülük Géza tavaly ősszel megnyerte a Pege Aladár versenyt!) koncertje volt a 2022. évi Debreceni Bor- és Jazz Napok Jazzma színpadán az utolsó koncert, amely remek hangulatban zajlott, a trió levette a lábáról a közönséget kiváló játékával.
A koncertet az „On Geen Dolphin Street” című közismert standarddel kezdődött, majd Egri János Jr. szerzeménye, a „God Shows the Way” következett. A trió tagjai egytől-egyig kiváló virtuóz mesterei hangszereiknek, és roppant összeszokott együttest alkotnak. Ám a virtuozitás nem lesz öncélú, a produkció és az esztétika minden esetben előnyt élvezett a koncert folyamán.
Harmadikként a „There’s No Greater Love” hangzott el, majd Szakcsi Lakatos Béla és Lakatos Ablakos Dezső szerzeményét, az „Elizabeth”-et adta elő a trió. Utolsó számként egy újabb Egri Jr. szerzemény következett, amelyet McCoy Tyner, a Coltrane-kvartett zongoristájaként ismert amerikai zongorista tiszteletére írt „Blues for McCoy”. Ezzel véget is ért volna a koncert, de a közönség olyan lelkes volt, hogy visszatapsolta a zenekart, ezért eljátszották még az „Autum Leaves”-t uptempo-ban, majd a téma visszatérésekor zongora-bőgő felelgetéssel különböző tempóváltásokkal, majd legvégül latin lüktetésbe átcsapva fejeződött be, a közönség nagy tetszésnyilvánítása mellett.