JazzMa

Friss Hírek

Kis hírek – friss hírek2020. szeptember 26.
JazzUp – Gergely Edvárd2020. szeptember 24.
Wania, Dominik: Lonely Shadows2020. szeptember 24.
Lemezajánló (2020.09.21-27.)2020. szeptember 21.
Rypdal, Terje: Conspiracy2020. szeptember 21.
Mi újság? – Holb Alexandra2020. szeptember 20.
Wilkins, Immanuel: Omega2020. szeptember 20.
JazzUp – Papp Márton2020. szeptember 17.
Porter, Gregory: All Rise2020. szeptember 12.
Mike Gotthard 30!2020. szeptember 08.
Dave Holland (1946-)2020. szeptember 07.
Játék – 2020 szeptember2020. szeptember 06.
FELHÍVÁS 2020. szeptember 06.
Bird 1002020. augusztus 29.
Branford Marsalis 60!2020. augusztus 26.
Klubtámogatás hetedszer2020. augusztus 16.
Mi újság? - Tommy Vig2020. augusztus 02.

Lemezpolc kritika:
Privat, Grégory - Soley

Privat, Grégory: Soley 2020. május 18., Simády Béla

gregory-privat-soley.jpg

Grégory Privat – Soley (Buddham Jazz - 2020. január 31.)


Immáron az ötödik albuma jelent meg 35 éves főhősünknek, aki Martinique szigetéről származik. Arról az egzotikus helyről, amelynek jogi státusza: Franciaország tengerentúli megyéje. Ilyenkor lehet irigyelni a franciákat… nekünk miért nincs ilyen megyénk? A történészek szerint Kolumbusz Kristóf fedezte fel a szigetet, aztán a mondhatni szokásos csatározások után 1946-tól Franciaország gyarmata (bocsánat… megyéje.)

1984 decemberében itt született Grégory Privat, aki 10 év klasszikus zenetanulás után a jazz megszállottja lett, az ebben való kiteljesedéshez azonban már az európai kontinenst választotta. Húszas évei végére Párizs jól ismert és keresett session zenésze lett.

Három szólólemez után a negyediket már az ACT kiadó vette szárnyai alá, és a Linley Marthe és Tilo Bertholo közreműködésével készült „Family Tree” feltűnt a kiadó egyik kiemelt zenészének, Lars Danielsson bőgősnek is, aki a soron következő „Liberetto III” című albumára meghívta a francia zongoristát. Ez a szereplés tovább emelte Privat nemzetközi ismertségét, és egyre több fesztivál meghívást kapott aktuális triójával.

Így érkezett el 2019 februárja, amikor is újra stúdióba vonult a trió, ekkor már Chris Jennings bőgőssel, és a jól bevált Tilo Bertholo dobossal (aki egyébként földije a zongoristának), hogy a La Buissone falai között rögzítsék az új lemezt. Erős multikulti hatású album született. Eleve adva volt a karibi zene, mint alap - hiszen ebben ketten is érintettek a zenekarból - és a megszámlálhatatlan egyéb zenei impresszió, ami a mindennapokban éri a zenekar vezetőjét. A lemezen csak saját szerzemények szerepelnek. A hangszerelés, a dallamvilág, a harmóniák alapján egyértelműen jazz, amit hallunk, de a Privat által énekelt rövid részek feszegetik a műfaji határokat. Ahogy mostanában a legtöbben, a zongorista is tiltakozik a kötelező besorolás ellen, a trió zenéje a jazz, a soul, az R&B, a trip-hop elemeiből táplálkozik, nagyon sok billentyűs szólóval, amiket hol zongorán, hol pedig a legmodernebb elektronikus hangszereken hallunk.

A kanadai Jennings rengeteg pedált és effektet használ, remekül kiegészítve Bertholo mindent beterítő ritmusait. A "Soley" egy koncepció (Spirituality, Optimism, Light, Energy - coming to - You). Ez egy kreol kifejezés, aminek jelentése: napfény. Grégory Privat a fény és a hang segítségével optimizmust és energiát próbál felénk közvetíteni. Ha fogékonyak szeretnénk erre lenni, semmi más dolgunk, mint minél többször meghallgatni ezt a remek albumot.


Tracklist:

1, Intro

2, Las

3, Dna

4, Fredo

5, Prelude

6, Le Pardon

7, Soley

8, Outro

9, Interlude

10, Serguei

11, Seducing the Rain

12, Exode

13, Manmay

14, Transfiguration

15, Waltz for MP


Vissza a lemezhez