JazzMa

Friss Hírek

Jazzlista - augusztus 18.2018. augusztus 19.
RUSZTIKUS SZOMBAT2018. augusztus 13.
Végezetül2018. augusztus 06.
Debrecen – Coda2018. augusztus 06.
Szombat esti bebop2018. augusztus 06.
Szombaton is bor és jazz2018. augusztus 05.
Mindenki másképp csinálja2018. augusztus 04.
DEBRECEN FELÉ, FÉLÚTON 2018. augusztus 04.
Viharos kezdés2018. augusztus 03.
Első nap, utolsó koncert2018. augusztus 03.
BEVÁLTOTT NYEREMÉNY2018. augusztus 03.
EGRI A NÉGYZETEN2018. augusztus 01.
QUINCY JONES 852018. július 23.
BUDAPEST 19562018. június 22.

Nagyvilág

A jazz és az indiai zene találkozása László Attila hathatós közreműködésével

Ahogy azt múlt pénteken megígértem a www.jazzma.hu olvasóinak, alant máris olvashatják László Attila indiai úti beszámolóját.


raajaval-budapesten.JPG


MR: Attila, hogyan kerültél ki Indiába?
LA: Március elején meghívást kaptam IlaiyaRaaja indiai zeneszerzőtől, hogy szólistaként működjek közre legújabb filmzenéjének felvételén, utána pedig hat napon keresztül tanítsam harmonizálásra, hangszerelésre. Másfél éven belül ez volt a harmadik indiai utam az ő meghívására, egyszer pedig Budapesten is dolgoztunk egy közös felvételen ebben az időszakban.
MR: És ki ez a hazánkban nem nagyon ismert indiai zeneszerző?

LA: IlaiyaRaaja Indiában a legismertebb zeneszerzők közé tartozik, különösen délen, tamil földön kedvelik rendkívül. Ő volt az első ázsiai zeneszerző, aki szimfóniát írt, amit a Royal Philharmonic  Orchestra adott elő Londonban 1993-ban. A ’70-es évek közepén lett igazán ismert Indiában egyik filmzenéjével, - azóta már több, mint 800 filmhez komponált zenét – de nyitottsága folytán érdeklődött az európai klasszikus zene,  és újabban a jazz felé is.
MR: És honnan az ismeretség?
LA: Ismeretségünk úgy kezdődött, hogy Raaja Budapesten járt, és egy szimfonikus zenekari felvételen dolgozott Kovács László karmesterrel, akitől magyar CD felvételeket kért. Így kapott a „Once Upon a Time” című László Attila Band lemezből is, amit állítólag nagyon megkedvelt, és létrejött az első meghívás.
MR: Hol és hogyan találkoztatok először?
LA: Mikor 2009-ben Budapesten járt, írt, hogy szeretne velem találkozni, és megkérdezte, hogy volna–e kedvem részt venni a következő filmjének felvételén Indiában. Mondtam, hogy volna.


raajaval-2.jpg

MR: És egyedül mentél, vagy vihettél magaddal további magyar muzsikusokat is?
LA: 2009 augusztusában Lattmann Béla és Nagy János társaságában jártam először Chennai-ban, ugyanaz év októberében Budapesten a Magyar Rádióban dolgoztunk együtt, majd novemberben ismét felkért, hogy tanítsam, ezúttal Madrai-ban, szülővárosában, India legdélebbi csücskén.
MR: És a mostani felvételekre hol került sor?
LA: A felvételek 2011 márciusában ismét Chennai-ban, ebben a kb. 6 milliós városban zajlottak egy régebbi építésű filmkomplexum stúdiójában. A stúdió mérete nagyjából az itthoni Rottenbiller utcai stúdióénak felel meg, több kiegészítő helység is tartozik hozzá.
MR: Na de egy ilyen miliőben szocializálódott ember, mint Raaja hogyan kerül kapcsolatba a jazzmuzsikával?
LA: A zeneszerző érdeklődése a jazz iránt az utóbbi években nőtt meg, izgalmasan ötvözi az indiai zene ritmus- és dallamvilágát a jazz harmóniáival és frazírozásával.
MR: És Rád milyen hatással volt ez a mostani út?
LA: A dél–indiai utazás különleges élmény volt számomra, a  barátságos emberek, a zene iránti rendkívüli fogékonyság, trópusi klíma, és az óriási kontrasztok földje ez.

                                                                                                     Chennai életképek


az-ocean-partjan.JPG    easy-rider.JPGmadurai-meenakshi-temple-2.JPG

                                                                                                                

                                                   


Vissza az összes cikkhez