Good Luck és egyebek a László Attila Quintet előadásában
László Attila gitáros a Kaszakő együttesben történt feltűnése óta a magyar zenei élet fontos szereplőjévé vált, sokoldalúságát bizonyítandó számos zenei project fűződik nevéhez mind a múltban, mind a jelenben. A múlt felsorolásába nem mélyednék el, ebben az évben viszont személyesen láttam-hallottam a Jazz Tanszék Big Bandjének vezetőjeként, a Charlie Band gitárosaként, a Magyar Zene Házában a László Attila Fusion Circus együttesével. Csütörtök este a Budapest Jazz Clubban quintet-jével lépett fel és hamarosan újabb fellépése lesz majd a három gitáros alkotta Gitármágia elnevezésű formációval is.
Egyelőre vissza a csütörtök estéhez, amikor a László Attila Quintet adott kétszer kb. 55 perc hosszúságú élvezetes koncertet a következő összeállításban:
László Attila – gitár
„Soso” Lakatos Sándor – alt- és tenorszaxofon
Oláh „Tzumo” Árpád – zongora, Korg szintetizátor
Lattmann Béla – basszusgitár
Zombori Attila – dob
A műsoron a Fusion Circus formációnak most megjelent „Good Luck” című CD-jén is megtalálható szerzemények, valamint László Attila pályájának korábbi korszakaiban keletkezett művek quintet formában előadott változatai szerepeltek.
A kezdő szám egy régi, 1999-ből származó darab, a „Bridal Dance” volt, amit a régi időkre visszaemlékező című „Those 70s” követett. A „Serenade” után jött a „GT”, ami az új lemezen is megtalálható. Ez egyébként még a László-Babos-Tátrai összetételű gitártrió számára íródott, innen származik a címe is: GT, azaz GitárTrió.
Az első rész befejező száma a „Turn to East” volt, ami az „Once Upon a Time” lemezen is megjelent korábban. Ebben hallhattunk egy hatásos szintetizátorszólót Tzumo elődásában.
A második szett az új CD címadó dalával kezdődött, a „Good Luck”-ban most „Soso” Lakatos Sándor egymagában szaxofonnal „helyettesítette” a lemez háromtagú fúvós kórusát.
A következő „Csodák Palotája” eredetileg nagyzenekarra íródott a 15 éves Müpa felkérésére. Most az akkori előadásban használt sok-sok hangszerest nem is quintet, hanem a szaxofonos nélküli quartet helyettesítette. A „Ballet on the Moon” szerzemény a nyolcvanas évek közepéről származik, a gitáros sokszor játszotta különböző összetételű zenekaraival. Példaként egy hanganyag:
https://www.youtube.com/watch?v=xj-8AASjECA
A most megjelent lemezen szintén megtalálható „Waterloo”-ban előadott nagy dobszóló már sejtette, hogy itt a koncert vége. (Figyeljék meg, ez általában így van a koncerteken.) A közönség viszont nem elégedett meg az ismételt bemutatással és meghajlással, a kitartó taps eredményeképp kaptunk egy ráadást: Karácsony a pálmafák alatt (Christmas Under Palms).