JazzMa

Friss Hírek

Névnaposok – Lilien2024. július 27.

Hírek

Lemezek a hatvanas-hetvenes évekből - 23. rész: George Coleman - Amsterdam After Dark

Ez a sorozat kéthetente keddenként mutat be egy-egy albumot az 1960-70-es évekből. Ismert, vagy elfelejtett - népszerű, vagy alig elfogadott - neves, vagy kevésbé sztárolt muzsikusok alkotásairól olvashatnak. Huszonharmadik rész: George Coleman - Amsterdam After Dark.

image4-54.jpg

image1-2024-02-19t151921453.jpg

A huszonharmadik részben az 1979-ben megjelent Amsterdam After Dark című alkotásról olvashatnak, amelyet a holland Timeless Records gondozott.

image2-82.jpg

image3-56.jpg

A vinyl kiadásokat először 1983-ban az audió kazetta (Jugoton), majd 1989-ben a CD változat (új borítóval!) követte - a három formátum összesen 14 verzióban látott napvilágot.

A közreműködő muzsikusok:

George Coleman (1935) - tenorszaxofon,

Hilton Ruiz (1952-2006) - zongora,

Sam Jones (1924-1981) - bőgő,

Billy Higgins (1936-2001) - dob.

Az elhangzó darabok címei és időtartama:

A oldal:

1. Amsterdam After Dark (8:29)

2. New Arrivel (7:21)

3. Lo-Joe (5:00)

B oldal:

1. Autumn in New York (10:16)

2. Apache Dance (7:49)

3. Blondie’s Waltz (5:50)

Néhány nap múlva lesz 89 esztendős az amerikai szaxofonos George Coleman, aki az 1978-as (New York-i!) felvétel idején 43 éves volt - és a quartet tagjait nézve már csak ő van közöttünk.

A négy GC kompozíció mellett egy-egy H. Ruiz (“New Arrivel”) és Vernon Duke (“Autumn in New York”) szerzemény hangzik el.

Az Amsterdam After Dark rögzítése előtt GC olyan neves muzsikusok zenekarában játszott, mint például: Ray Charles, B. B. King, Max Roach, Jimmy Smith, Miles Davis, vagy Charles Mingus.

George Coleman erős egyéniség - mégis sideman-ként több felvétele jelent meg, mint a saját neve alatt. Ez utóbbiak érdekessége: az eddigi nem egészen húsz önálló lemezét több, mint tíz különböző kiadó gondozta.

A korabeli kritikák jónak ítélték az Amsterdam After Dark-ot, de maximális pontszámot senkitől sem kapott.

Vissza a hírekhez