JazzMa

Friss Hírek

Orbit: In-Visibility2023. január 17.

Lemezpolc kritika:
Canarro - New York-Párizs–Budapest

Canarro: New York-Párizs–Budapest 2022. december 01., Bereczki Bálint

canarro-new-york-parizs-budapest.png

Canarro - New York-Párizs–Budapest (Fonó Records)


A Canarro egy újabb magyar gypsy swing (szakszerűbben fogalmazva manouche swing) formáció, melynek „New York-Párizs–Budapest” című lemeze a Fonó gondozásában jelent meg.

Django és Grapelli teremtették ezt a jellemzően európai, kávéházi cigány-jazz stílust, mely a mai napig nagy népszerűségnek örvend, nagyszerű muzsikusok tartják életben, és élő műfajként van jelen, annak ellenére, hogy a repertoár ritkán bővül, a klasszikus standardeken van a hangsúly.

A Canarro zenekar törzstagjai (Szakál Tamás – hegedű, ének, Jakab Viktor – akusztikus gitár, Soós Márton – bőgő, Sidoo Attila – akusztikus gitár, Marosi Zoltán – harmonika) ezen az anyagon kiegészültek a hasonló zenei világból érkező Ephemere projekt két énekesnőjével Izabella Caussanel-lel és Orbay Lillával, valamint közreműködik a lemezen BÍró Szabolcs „Maszkura” és Lakatos Vilmos gitáros is.

Sorra csendülnek fel az ismert klasszikusok, zseniális gitár, hegedű és harmonika tekerésekkel, ahogyan ezt elvárhatjuk ebben a műfajban. A sanzonok autentikusan szólalnak meg franciául a két hölgyvendég tolmácsolásában. Maszkura egy Gárdonyi verset énekel a Margit szigetről, amelytől még december elején is kitavaszodna, az „Én számítok én” című dala szintén saját kompozíció. „Z Musette” címmel felcsendül egy virtuóz harmonikadarab, az „On the Sunny Side of the Street” és a „Ménilmontant” pedig hangulatosan zárja le a lemezt.

Aki otthon van a kávéházi jazzben, az nem fog csalódni, úgy látszik a műfaj reneszánszát éli most Budapesten.


Vissza a lemezhez