JazzMa

Friss Hírek

Névnaposok – Illés2024. július 20.
NEQ jazzelő naplemente2024. július 17.
Fur: Bond2024. július 12.
Söndörgő: Gyezz2024. július 07.

Lemezpolc kritika:
Taylor, Curtis - Taylor Made

Taylor, Curtis: Taylor Made 2024. március 14., Tettamanti Tamás

curtis-taylor-taylor-made.jpg

Curtis Taylor - Taylor Made (Mouthpiece Mussic)


Curtis Taylor, amerikai jazztrombitás, aki számos neves jazz művésszel lépett már fel, illetve két tucat felvételen játszott közreműködőként (hogy csak párat említsünk: Gregory Porter, James Carter, Patrice Rushen), de eddig csak két rövidebb saját lemezt rögzített zenekarvezetőként. Harmadik, „Taylor Made” című - hivatalosan 2024. április 12-én debütáló – lemeze viszont már egy teljes (nagyjából ¾ órás) anyag, amely ismét csak a saját szerzeményeit jegyzi. A lemez címe egy kétszeres szójáték a trombitás vezetéknevével. Egyrészt azonos ejtésű a „tailor made” (testre szabott) kifejezéssel, csak egyetlen betű van különbözőképpen írva bennük. Másrészt szó szerint fordítva is értelmes, azaz „Taylor készítette”. A zenei anyagot élőben rögzítették a Los Angeles-i World Stage nevű klubban, ami ebben a műfajban kifejezetten hasznos a zenei élmény fokozására mind a hallgatóság, mind a zenészek oldalán. A lemez kompozíciói lendületesek és alapvetően a mainstream jazz vonalába tartoznak. Taylor játéka pedig expresszív, lírai hangzású, amelyben a soul, blues, gospel elemeit képes ötvözni.

A zenekar magját képező zenészek Marcus Elliot (tenorszaxofon), Theron Brown (zongora), Jonathon Muir-Cotton (akusztikus és elektromos basszusgitár), és Alex White (dob). A második számban egy ütőhangszeres, David Castañeda csatlakozik a csapathoz.

Érdekes anekdota Taylor hangszerválasztása, mivel Taylor eredetileg szaxofonon szeretett volna tanulni. Az anyagi korlátok azonban anyját arra kényszerítették, hogy a trombitát válassza.

Taylor így emlékszik vissza: „Éppen a Bedford, Ohio-ba költöztünk, és anyagiak szűkösek voltak. Anyám azt mondta: ”Márpedig trombitálni fogsz!” Akkoriban egy szaxofon költsége körülbelül 3000 dollár volt, míg egy trombita csak 300 dollárba került.” Innentől fogva Taylor elkötelezte magát a trombita mellett, és soha nem bánta meg a hangszerválasztást.

Taylor jazz zenei tanulmányai után, egy kis időt töltött New Yorkban, hogy beindítsa karrierjét, ahol meghívást kapott Kamau Kenyatta-tól, Gregory Porter producerétől, hogy Porter bemutatkozó albumán trombitáljon. Később Taylor Porter második albumán is közreműködött és számos koncerten lépett fel vele.

Hamarosan keresett előadóvá vált a kaliforniai jazz-színtéren, ill. kvartettjével számos fontos helyszínen és fesztiválon lépett fel az Egyesült Államokban.

Taylor 2021-ben Iowa-ba költözött, hogy az Iowai Állami Egyetem Jazz Tanszékén tanítson jazztörténetet és zeneelméletet - a helyi bigband irányítása mellett.


Vissza a lemezhez