Tűzzel
Június 25-én ismét a Weöres Színház klubjában gyűltek össze a lamantinok és Szombathely jazzkedvelő közönsége, hogy meghallgassák a tábor fiatal muzsikusait és az est főszereplőjét, a Dresch Quartetet.
Először egy diáktrió lépett színpadra: D. Nagy Ágnes énekelt, basszusgitáron és melodikán játszott, Török Bettina basszusgitározott és a harmadik zenész a tegnapi koncerten is fellépett Sárosi Áron volt, aki cajonra cserélte basszusgitárját a program idejére. Műsoruk 6 feldolgozásból állt, a Nirvanától a Magashegyi Undergroundig igen széles palettáról válogatva. A hallott muzsika azonban nem eklektikus kavarodást sugallt: az egyéni megfogalmazás rokonságot teremtett az egymástól mégoly távolinak látszó számok között is. Az együttes a mai koncert kedvéért született és tagjai hangulatos percekkel ajándékozták meg az egyre növekvő létszámú hallgatóságot.
A mai fő produkció a Dresch Quartet fellépése volt, és az első percekben kiderült, hogy nem hiába vártuk érkezésüket: Dresch Mihály (szaxofonok), Lukács Miklós (cimbalom), Gyányi Marcell (bőgő) és Baló István (dobok) fantasztikus koncertet varázsoltak a színpadra. „Dresch Mihály zenészféle vagyok. Csak az hallgassa meg a zenémet, aki engemet szeret. József Attila után szabadon.” – áll szűkszavúan a műsorfüzetben. És valóban, az együttes hagyta, hogy a muzsika beszéljen helyettük. Kommentárok és konferanszok nélkül, időnként szettekbe összefűzötten, csak rövid tapsokat megengedően érkeztek a számok, erősen és megindítóan. A népi és jazzes elemeket összefonó, belső tűztől izzó zene elementáris erővel hatott és ezt az első pillanattól látni is lehetett a közönségen. A zenekar tagjai fölényes technikai tudással és kifogyhatatlan invencióval játszottak – csodálatos volt megfigyelni azt a kettős tudatállapotot is, ahogyan a szinte extatikus állapotban is totális figyelemmel voltak egymásra, a többiek legapróbb rezdüléseit is azonnal észrevették és lekövették a muzsikusok. A nagy sikerű este után a holnapi nap a szombathelyi Agorában folytatódik a Lamantin Fesztivál programja.