JazzMa

Friss Hírek

Kis hírek – friss hírek2019. március 21.
Budjana, Dewa: Mahandini2019. március 18.
SZABAD IMPROVIZÁCIÓK2019. március 15.
Koncert a Víztoronyban2019. március 13.
VÁCZI DÁNIEL interjú2019. március 12.
Tóth Viktor: LAMU2019. március 10.
BMQ2019. március 08.
Miller, Dominic: Absinthe2019. március 08.
Juhász Márton - Discovery2019. március 06.
SOUL A FALON2019. március 03.
AZ UNTERMANN SIKERE2019. március 02.
3. Belvárosi Jazzverseny2019. február 07.

Hírek

Berklee Alumnis – Kéri Samu

A 20 éves Kéri Samu alig, hogy befejezte tanulmányait a Bartók konzi jazztagozatán, egyből a Berklee-re került! Karácsonyi szünetre jött haza, így gondoltam, jól kikérdezem kinti tapasztalatairól.

1) Milyen volt az első félév Boston-ban?

Hálistennek felkészítettem magam lelkileg az utazás előtt arra, hogy mikre számítsak, mik lesznek a célok, amik mind be is jöttek. A Berklee a diákoknak hatalmas teret ad, hogy azzal foglalkozzanak, amivel akarnak, azt a tehetséget kamatoztassák és gyarapítsák, amivel kikerültek. Én azt gondolom, hogy nekem ez teljes mértékben a hangszeres fejlődést jelenti, amiben eddig tartom is az ütemtervem. Így a legnagyobb gondom a közlekedés megszokása volt, mivel ott a piros az valóban sötétzöldet jelent.

keri-samu.JPG

2) Ki a basszusgitár tanára?

A tanárom az első szemeszterben Lincoln Goines volt, aki Mike Stern, Bob Mintzer, a Brecker Brothers és még több hasonló volumenű zenekarokból lehet ismerős. Mondanom sem kell, mennyi inspirációt kaptam, nem is kizárólag lexikális értelemben, hanem a basszusgitári funkció betöltése területén is, ami ugyebár ma egy sokkal absztraktabb dolog megjelölése, mint régebben. Következő szemesztertől bekerültem Mike Pope-hoz, aki Patitucci után játszott a Chick Corea Electric Band-ben, szóval az élmények egyre csak fokozódnak, ahogy múlik az idő...


3) A basszusgitáron kívül mire tanítják Amerikában?

Kemény elméleti oktatást kapunk, hasonlót, mint Európában nyújtanak a zeneakadémiák, azzal a kivétellel, hogy itt a legszárazabb anyagot is azonnal átültetik gyakorlatba. Ezt úgy kell érteni, hogy pl. Harmony (Harmóniatan) órán a végső projekt nem valami száraz dalelemzés volt, hanem saját kompozíciót kellett készíteni, amiben bizonyos kritériumoknak érvényesülni kellett. Emellett persze írunk teszteket is, de az alap hozzáállás az iskola részéről mindig az, hogy "oké, megtanultad, tök jó.. de ezt a tudást hogyan ülteted át a zenédbe?". Teljes szabadságot biztosítanak a tanulóknak, hogy a saját interpretációjukban tegyék magukévá a szerzett tudást.


4) Most meddig marad itthon?

Január 21.


5) Lesznek itthon fellépései? Hol, kikkel és mikor?

Szigeti Zsófival, illetve egy másik alakuló formációval (Klausz Ádám, Cseh Péter) várhatóak fellépések a nyárra, ám ezek szervezése még zajlik.


6) Sok sikert a második félévre is! És nyáron várjuk haza!

Köszönöm a lehetőséget, én is várom már!

Vissza a hírekhez