JazzMa

Friss Hírek

Kis hírek – friss hírek2024. április 25.
Pacsirtasirató a Muflonban2024. április 15.

Hírek

Mi újság? – Holb Alexandra

Alexandrát a 2000-es évek közepén láttam először dobolni, Budafokon.

holb-alexandra.jpg


1) Mikor és hol született?

1989. szeptember 13-án születtem Miskolcon.


2) Akkor utólag is boldog születésnapot!

Köszönöm szépen.


3) Volt a családban előzménye a zenélésnek?

Nem, a családban semmilyen előzménye nem volt a zenélésnek, még csak visszamenőleg sem.


4) Mi volt az első hangszere? Ha nem a dob, akkor mikor váltott dobra?

A dob az első hangszerek között volt, amin kezdtem, de az első 1-2 évben még tanultam mellette kicsit zongorázni és fúvós hangszereken is. Később lassan letisztult a kép a dobra.


5) Milyen zeneiskolákba járt, és ott kik voltak a dobtanárai?

A sajószögedi zeneiskolában kezdtem tanulni zenét az ottani fúvószenekar és később a big band tagjaként, ezután a miskolci Bartók Béla Zeneművészeti Szakközépiskola érettségi utáni szakmai tagozatán Kacsenyák Gábor volt a dobtanárom. Ezt követően néhány év próbálkozás után a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen Jeszenszky György és Benkó Ákos voltak a dobtanáraim.


6) Mikor kezdett érdeklődni a jazz iránt?

Akkoriban kezdett érdekelni, amikor a miskolci Bartók konziba kerültem. Abban az időben (2008) már volt egy rock garázs zenekarom, akikkel sokat jam-eltünk és a sajószögedi big band tagja is voltam, ahol már játszottam swing darabokat. A suliban pedig vettük a technikai dolgokat és ott is alakultak zenekarok, így nagyon sokat fejlődtem abban az időben. A vizsgákon pedig már rendszerint swing és latin darabokat játszottuk. Így nyitottam lassan a jazz felé.


7) Ha jól emlékszem 2005-ben láttam először magát a Budafoki Big Band Fesztiválon a sajószögedi Tini Big Band dobosaként. Az volt az első fellépése velük? Engem nagyon lenyűgözött férfias dobolásával...

Haha, köszönöm. Szerintem egy kicsivel később volt, nem az volt az első fellépésem, de az igaz, hogy az első színpadi zenei élményeim közé tartozott. Jó kis közösség volt, sok mindenki volt, aki ott szerette meg a zenét nagyon, és azóta is komolyan foglalkozik vele. Én is. De én mindig sokkal jobban élveztem azt, amikor kotta nélkül szabadon zenélhettem, ezért még nagyobb élményt jelentett, amikor a kis rockzenénket kezdtük el játszani a garázsban. Eleinte mindenki furcsálta, hogy "lány létemre" dobolok, de most már úgy érzem, kezdik megszokni. Sosem erőltettem ezt, valahogy csak úgy jött és sosem szállt le rólam.


8) Aztán évek múltán a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Jazztanszékének vizsgakoncertjein is mindig ott voltam. Szerintem volt olyan is, hogy gratuláltam magának. Milyen benyomások érték a tanszéken?

Benkó Ákostól és Jeszenszky Gyuritól is nagyon sokat tanultam emberileg, zeneileg és technikailag is egyaránt. Nagyon szerettem a nyitottságukat. Összességében nagyon jó zenei gondolkodást vehettem át a többi tanártól is, és ez szerintem nagyon fontos.


9) Az évfolyamtársaival alakított Perpetuum mettől meddig működött?

A Perpetuum zenekart 2017 elején alapítottuk és 2019 végéig voltam a tagja. Nagyon szerettem velük játszani és ötletelni, erős volt a közös vonás négyünk zenei gondolkodásában, de végülis az én döntésem miatt mégis elváltak az útjaink. Azóta is ugyanúgy drukkolok nekik, hogy minél többen megismerjék a zenéjüket, ami szerintem nagyon egyedi és kreaíiv. Jó barátságban vagyunk továbbra is.


10) Mióta és hol tanít?

Magánúton már 3-4 éve tanítok, most viszont iskolai keretek között is a pilisvörösvári Cziffra György Alapfokú Művészeti Iskolában, idén szeptembertől.


11) Ezenkívül még mit csinált, amióta diplomás dobos lett?

Tavaly nyáron, 2019 júliusában miután végeztem a jazz tanszéken lehetőséget kaptam elmenni játszani a Queen Mary 2 nevű hajóra egy jazz trió dobosaként. Erre igent mondtam, ezért is léptem ki később a Perpetuumból. A trió tagjai: az angol Mark Hodgson zongorista és Pataj Péter nagybőgős. Egy bárban játszottunk a hajón minden este 2-3 órát, főként jazz standerd-eket és más egyéb a zongorista által hangszerelt darabokat. Nagyon élveztem az egészet, hiszen ilyen jó körülmények között ilyen rendszeresen ritkán jazzelhet az ember. Ráadásul mindketten nagyon jó zenészek és jól együtt tudtunk működni. Néha spontán jam-eléseket is tartottunk a színház zenekarban játszó fúvósokkal, vagy éppen zenész vendégekkel, akik a bárba tévedtek.  Az útvonalakról már nem is beszélve. Ezt a lehetőséget kihasználva többet között sikerült eljutnom 7 kanadai városba, és Ausztráliában Sydny-be is, New York-ba, Boston-ba, Izraelbe, Jordániába, Portugáliába, Reykjavik-ba, stb. Ezek közül természetesen New York volt az egyik legnagyobb élmény, ahol többször is voltam egymás után, mivel a hajó fő útvonala a Transatlantic nevű Anglia (Southampton)-New York útvonal, a Titanic utódjához híven.


12) Most hogy ismét itthon van, alakított saját zenekart? Vagy kikkel játszik mostanában?

Annak ellenére, hogy ezt a munkát szerettem volna folytatni egy ideig, a vírus miatt most itthon kell lennem még pár hónapot, ami kicsit váratlanul ért, úgyhogy egy ideig nem is terveztem itthoni zenekart. De miután elhúzódni látszott a szünet, alakítottunk egy triót Tóth Bencével és Gyányi Tamással. Egyelőre csak a próbálás időszakában vagyunk, valamint egy másik csapattal egy zenei pályázatban veszek részt, ahol felvételeket készítünk, és van egy távmunka, amiben dobfelvételeket készítek majd egy albumhoz. Még a karantén időszakban vettem itthonra egy elektromos dobot, amiről tudom, hogy sok zenész negatívan vélekedik, pedig szerintem nagyon hasznos mind technikailag, mind felvétel készítések céljából. Ezzel szoktam itthon kísérletezni, és videókat készíteni online felületekre.


13) Mikor és hol lesz a legközelebbi fellépése?

A trióval van csak kilátásban egyelőre egy jam session november 23-án a BJC-ben.


14) Befejezésül, még egyszer Isten éltesse születésnapja alkalmából!

Köszönöm szépen a jókívánságokat.


hangfoglalo.jpg


nka-logo.jpg

Vissza a hírekhez