JazzMa

Friss Hírek

Scofield, John: Combo 662018. október 14.
SZAKCSI Jr. 502018. október 09.
IN MEMORIAM SZABÓ LACI2018. október 08.
Szabó Laci emlékére2018. október 07.
JAZZ BLUES FUSION2018. október 07.
Játék – 2018 október2018. október 07.
Egy elszánt tanító2018. október 06.
#INTERMEZZO#2018. október 04.
Vörös Niki koncert2018. október 02.
Loueke, Lionel: The Journey2018. október 02.
Springs, Kandace: Indigo2018. október 01.
A JUNIOROK ESTJE2018. szeptember 30.
JAZZ GÁLA AZ ARANYTÍZBEN2018. szeptember 26.
MAKOVICS JAZZ HÍRNÖKEI2018. szeptember 24.
A HIT DIADALA2018. szeptember 23.
BUDAPEST 19562018. június 22.

Hírek

JANIS IN JAZZ

Pénteken az egykori Gödör klub kényszerű átköltözései után nyár végéig biztos megmaradó szegletében, az „emeleti Nyolc Tízben” mutatta be „Bar’standards” címmel új, jórészt jazz és blues standard feldolgozásokból válogatott műsorát az X Faktorban öt éve végül második helyet szerző Krasznai Tünde Kóródi Péter avatott (a hely adottságaiból eredően elektromos) zongorakíséretével.

Tíz éve még létezett a Margit híd pesti hídfőjénél, a Szent István körút elején az Artkatakomba nevű klub. Filmvetítések és kortárs képzőművészeti kiállítások mellett keddenként jazz koncertek is helyet kaptak a lelkes fiatal művészek által az egykori nyilvános WC-ből átalakított klub műsorában. A jazzért felelős művészeti vezető, Egri János szervezte keddi koncerteket jam session követte, amelyekre a fiatalabb korosztályból neves zenészeink is gyakran lelátogattak. A náluk is fiatalabbak, az akkori „konzisok”, és más zeneiskolák növendékei alig várták a pillanatot, hogy Tzumo, Szakcsi Lakatos Róbert, Szalay Gábor, Kiss Attila és természetesen Egri János mellett játszhassanak az alkalmi zenekarban. Egyik keddi napra a Németországból hazalátogató kitűnő zongorista, Lakatos Soso Sándor is bejelentkezett egy kis örömzenélésre. Épp Egri Jancsival beszélték meg a zene menetét, amikor egy ismeretlen, nagyon fiatal lány pattant hozzájuk, és kérte had énekeljen egy számot velük. Először furcsán néztek rá, de engedtek a kérésnek. Gondolták nagy baj nem lehet, eddig is volt, akinek menet közben köszönték meg a közreműködést. A lány végigénekelte a számot, majd megkérdezték tőle, mit ismer még. Vagy három, négy dal hangzott még el, a közönség tapsolt, a zenészek gratuláltak. Egy idő után a klub megszűnt, a lány eltűnt, el is felejtettem.


001.jpg


2012 szilveszterét a Winebar pincéjében töltöttem. Egri János Cséky Kálmánnal és Orgon Alberttel játszott, a szünetben az egyik asztalnál ülő lány megkérte Egrit had énekeljen egy számot a második részben. A zenekar többi tagja is rábólintott, elvégre szilveszter van, miért ne, gondolták… A közönség egy emberként tapsolt, az egy számból most is több lett. Miután kitapsoltam magam, és a meglepetéstől magamhoz tértem, elővetem fényképezőgépemet, és készítettem pár felvételt. A végén a zenészekkel együtt én is gratuláltam, a párszós beszélgetésünkből megtudtam, hogy autodidakta módon képezi magát, és készül egy nagyobb megmérettetésre is. Aztán egy kedves mosollyal búcsút intett, és elköszönt.


002.jpg


Nem szoktam nézni egyik tévétársaság nagy csinnadrattával kísért tehetségkutatóit sem, bár tudom, hogy nagyritkán felbukkan egy gyémánt is a tengernyi szénpor között. Példa erre Hajdu Klára, akit Balázs Elemér egy ilyen vetélkedő sorozatban látott meg, és hívta utána zenekarába. A 2013-as X Faktor döntőjét a szokásosnál is nagyobb sajtóérdeklődés kísérte, a bulvár részről természetesen más „szenzációkat” is közzétéve. A fantasztikus szuflával, végre egyedi hangon éneklő énekesnő végül második lett, de sokan őt szavazták volna meg elsőnek. A tévécsatorna sem egyengette tovább karrierjét, nem tette meg „arcának”, ahogy a legtöbb esetben az arctalanokat próbálta tehetségként eladni. A bűn az volt, hogy a csodás hanggal megáldott lány előzőleg szigorúan kizárólag felnőtteknek szánt filmekben tűnt fel. Fényképével tele volt a bulvár összes írott és világhálós oldala, nekem is így ugrott be, hogy ezt a lányt fotóztam, ez az a lány, aki énekével lenyűgözött. Szerényen megjegyzem, hogy a legnagyobb sztárok között is akad, aki nem dicsekedne élete első filmjével. Szerencsére a közönség nagy része is hasonlóan gondolja ezt, és ma már nem a múltban vájkál, mivel a jelen, a színpadon, a koncerten előadottak érdekesebbek. A jazz rajongói erről múlt pénteken megbizonyosodhattak, hisz Krasznai Tünde Kóródi Péter zongoristával elsősorban jazz és blues standard feldolgozásokat adott elő az „emeleti Nyolc Tíz” ingyenes koncertjén. Többek között Nina Simone, Natalie Cole, Diana Krall, Whitney Houston dalai, valamint James Brown, Lady Gaga és Amy Winehouse jazz feldolgozásai csendültek fel. A repertoárt Tünde úgy válogatta össze, hogy a dalokban saját átélt élményei, örömei és gyötrelmei is megfogalmazódjanak, a maga életének szakaszairól tudjon énekelni. Bár egyetlen Janis Joplin szám sem hangzott el, nekem egy kicsit olyan érzésem volt, hogy ez a koncert olyan volt, mintha Joplin életre kelt volna, és jazzt énekelne. Az ő lehengerlő erejével, és ugyanakkor törékeny esendőségével adta elő Krasznai Tünde Kóródi Péter érzékeny kíséretével a „Bar’standards” műsorába válogatott dalait. Aki nem hiszi, keresse fel a legnépszerűbb videó-megosztó portált, és győződjön meg róla!


03.jpg


04.jpg


05.jpg


06.jpg


07.jpg


08.jpg


09.jpg


10.jpg


11.jpg


12.jpg


Vissza a hírekhez