Ezen a napon – június 11.
Ezen a napon
Ezen a napon
A fizetős műsorok után következzenek a "szabadok" - még kevesebb "sikerrel". Rögtön a lényeg: hosszú évek után nem rendeznek versenyeket - nem tudom, miért? Pedig sok magyar győzelem (és jó helyezés) született a fiatal zongoristák, gitárosok és énekesek-énekesnők megmérettetésén. Idén úgy gondolták, hogy ez a tendencia nem folytatódhat... Újabb negatívum a fesztivállal kapcsolatban.
Nehezen kezdődik ez a ragyogó este, mert meleg van, s a közönség lassan gyülekezik. Egy zenész írja a neten, hogy jó fellépési lehetőség a tanároknak – mért ily irigyek, s rosszindulatúak az emberek?
Ennek a fiatalnak nem óriási lehetőség az, hogy vérprofikkal játszhat?
Ezen a napon
Ezen a napon
Változatos koncerteket hallgattam az elmúlt két alkalommal. Eléggé eklektikus volt a felhozatal, de egy diplomakoncerten ez természetes, nem fog mindenki egysíkú dixielandet nyomni.
Ahogyan a Balaton vize is hullámzik a szélben, úgy váltakoztak a zenekarok által megidézett hangulatok, de a színvonal is. Nálam a nagydíjat egyértelműen az LFZE Big Band vitte el, fantasztikusan szóltak, mind a standard számok, mind a modern – magyar – zenék, Fekete-Kovács Kornél és László Attila egy-egy szerzeménye is gyönyörűen elhangzott.
A nagyzenekar nagyon magasra tette a mércét, nem volt könnyű az utána következő fiataloknak.
Az első este Csik Dániel basszusgitározása ragadott meg.
Kedden, a zárónapon is három zenekar játszott.
1; Wolford Benjámin, Kiss Diána, Bencsik Levente, Raboczki Balázs és Molnár Enikó diplomakoncertje,
2; Möntör Máté és Hoffer Miklós diplomakoncertje,
3; Kispál Balázs diplomakoncertje
Ezen a napon
1998. június 5-én volt a Füsti Balogh Gábor Jazz Zongora Tehetségkutató Verseny döntője a Márványteremben. Ezzel kapcsolatban mind a hét döntőbe jutott versenyzőnek az alábbi kérdéseket teszem fel:
Ezen a napon
Hétfőn folytatódtak a Budapest Jazz Clubban a Jazz Tanszék vasárnap kezdődött diplomakoncertjei. A 2. nap is este hét órától három formáció lépett színpadra. Az egymás után, rövid átállási szünetekkel elválasztott koncerteken ezúttal öten diplomáztak. Nem volt kötelező darab, mindenki szabadon válogathatott a hozzá közelálló standard számokból, de akár a saját kompozícióit is játszhatta. A lényeg, hogy a körülbelül háromnegyedórás időkeretben a hangszeres tudásáról, zenei felkészültségéről kerek képet adjon.
A Magyar Rádióban 1991. január 10-től 2010. július 1-ig minden csütörtök este elhangzott a Jazzlista (másfél éves száműzetésemet kivéve!). Éveken keresztül a Petőfin, majd később a Bartókon is ez volt a legnépszerűbb műsorom. (A Beatles és a jazz beindulásáig!)
Aktuális New York-i Jazzlista – 2018. június 2-9.
1998. június 5-én volt a Füsti Balogh Gábor Jazz Zongora Tehetségkutató Verseny döntője a Márványteremben. Ezzel kapcsolatban mind a hét döntőbe jutott versenyzőnek az alábbi kérdéseket teszem fel:
Ezen a napon
A JazzKarc egy hetente jelentkező magazin, mely a Karc FM 105,9 rádión hallható péntekenként, este nyolc órától, majd éjféltől kerül ismétlésre. A 2016 májusában indult műsorfolyam szerkesztő-műsorvezetője jómagam vagyok - tehát Gáspár Károly -, és Maloschik főszerkesztő úrnak köszönhetően januártól itt, a jazzma.hu-n is lehetőségem van ajánlani kedves Olvasóinknak az aktuális adást!
A szombat esti láz, akarom mondani, koncert a „Tribute to Ella” – Tisztelgés Ellának címet kapta. Vigyázni kell, ezek a tribute-izék tudnak veszélyesek lenni. A művészetben mindig benne van az orosz rulett Colt stukkerre írt változata is, sikerül-e méltón felidézni valamelyik régi hősünket? Időnként még összejön a mutatvány, és ilyenkor hozzátesznek valamit a jelenből is, de ez a ritkább eset. Ha meg esetleg nem jön össze, akkor (tri)buta módon zajongtunk egy jót, a közönség pedig elgondolkodik, hogy ugyan visszakérhetné a belépőt, de akkor lekési az utolsó járatot Kelenföld-külsőre, ezért inkább csendben, ámde szapora léptekkel elhúz a megálló felé az esőben, még egy modern kori illékony momentumra, egy szelfire sem áll meg senkinek.
Vasárnap 3 koncertet hallottunk:
a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Big Bandjének koncertjét,
Birinyi Ádám és Csik Dániel diplomakoncertjét,
Csillag Júlia és Drippey Máté diplomakoncertjét.
1998. június 5-én volt a Füsti Balogh Gábor Jazz Zongora Tehetségkutató Verseny döntője a Márványteremben. Ezzel kapcsolatban mind a hét döntőbe jutott versenyzőnek az alábbi kérdéseket teszem fel:
Ezen a napon
Sárik Péter, a méltán népszerű jazz-zongorista egyike azon kiváló zenészeknek, akik először léptek föl hét évre visszatekintő fesztiválunkon. Merész programmal mutatkozott be a zenész triója a Belga Sörház kerthelyiségében: Beethoven ismert darabjainak dallamaira improvizált fölváltva Péter zongorán, Fonay Tibor pedig nagybőgőn. A meghatározó ritmust ugyanazon a magas színvonalon biztosította a doboknál Gálfi Attila. A magas hőfokra hágó hangulatot mi sem emelhette még tovább, mint, hogy Péter bevonta a hallgatóságot, hogy közös produkciót hozzunk létre: a zeneszerző „IX. szimfónia”-jának ismert „Örömóda”-ját énekeltük jó sokan a trió kíséretével. A gödi közönség előtt le a kalappal, érdeklődve, elismerően fogadták a klasszikus zenére alapozott dzsesszes rögtönzéseket.
A hosszú jazzhétvége felvezetéseként pénteken a Pallai Péter & Kerekes György páros Harmónia Jazzműhelyének szervezésében a Vörös Niki Quartet lépett fel a BJC-ben.
Örökzöldek, bluesok, zamatos kis novellák, apró történetek, humoreszkek kerültek műsorra. Pontosan olyan hangulatot kaptam, amilyet az ember elképzel magának, ha az aktuális világmegváltás helyett egy lényegesen tapinthatóbb, könnyed, nyáresti kikapcsolódást képzelne el magának, no meg a felebarátainak. Azt hiszem erről szólt a történet, megkaptuk a jussunkat.