Törzsi hangok és a szférák zenéje az Opusban
A magyar jazzélet fiatal középgenerációjának három kiemelkedô egyénisége lépett színpadra 2019. június 28-án az Opus Jazzklubban.
A magyar jazzélet fiatal középgenerációjának három kiemelkedô egyénisége lépett színpadra 2019. június 28-án az Opus Jazzklubban.
Végéhez közeledik a Lamantin Fesztivál Szombathelyen. A péntek estét Bényei Tamás és a Gramophonia Hot Jazz Orchestra töltötte meg zenével.
Azt mondják, az elsőt soha nem felejti el az ember. A balatonboglári Jazz és a Bor fesztiváljából nekem a XIV. volt az első, de az annyira jó emlékeket hagyott bennem (https://www.jazzma.hu/hirek/2013/07/24/jazz-es-a-bor-balatonboglaron), hogy azóta is igyekszünk a nyaralást a fesztiválhoz igazítani.
Most abból az alkalomból kérdeztem Szalai Tündét (aka Tücsit), hogy idén (július 3. és 6. között) huszadszor rendezik meg a fesztivált, amelynek programja itt található: http://jazzesaborfesztivalja.eu/.
2019. június 22-én rendezték meg Mustra címmel Berezvai Marcell fiatalon, daganatos betegségben elhunyt solymári zenész emlékére az első helyi szervezésű tehetségkutató versenyt. Az ötletgazda Straub István „Bames” a Kud-A.R.C. Egyesület alapító vezetője és Varga Zsolt az Apáczai Csere János Művelődési Ház igazgató közösen hozták tető alá munkatársaikkal a rendkívül színvonalasra sikerült rendezvényt. A szervezésben aktívan segítő, a Folkside és Napra zenekarokból is ismert Both Miklós a zsűriben is helyet foglalt volna, de Etiópiába kellett egy hétre utaznia zenei gyűjtéssel kapcsolatos munkája miatt. A háromtagú zsűrit Márkus Tibor vezette, mellette Babiczky Tibor költő, szövegíró és Kiss Dániel zenész, hangmérnök vett részt a döntőn fellépők értékelésében. Solymári diákokból álló diákzsűri is külön véleményezte a produkciókat.
A Juhász Márton Quartet koncertjével folytatódott a 20. Lamantin Jazzfesztivál Szombathelyen.
A hagyományokhoz hűen, a Gödi Jazz Napok idei nyitánya is a hetvenes évek elejének hangulatát hozta. Pénteken az elsőként fellépő Syrius Legacy után, az újjáalakult legendás Rákfogó játszott a Belga Sörház kerthelyiségében.
A szombathelyi Lamantin Fesztivál bőségesen telerakta a kedd esti menüt: egy előzenekar és három fantasztikus sztárcsapat játékával bűvölte el a Weöres Színház nagytermének közönségét.
Első évfolyam, harmadik szám. Ezúttal az abszolút multiinstrumentalista-énekes Winand Gábor válaszolt a (szándékosan egyszerű) kérdésekre.
Az aktualitást a közelmúltban megjelent "About Me" című szólólemeze adja: minden hangszeren Gábor játszik - zongorán, szintetizátoron, szopránszaxofonon és fuvolán - éneke mellett. Két számban közreműködik hangjával Elsa Valle (Winand párja), aki a dalok szövegét is írta. Mind a 14 darab Gábor szerzeménye! (Honlapunkon olvasható Gáspár Karcsi írása a lemezről.)
Nincs olyan (dicsérő) jelző, amelyet Winand Gábor művészetével kapcsolatban ne írtak volna le. Nem is keresek újakat, inkább olvassuk el mostani gondolatait!
Hétfő este a Sárik Péter Trió „X Bartók” című lemezének anyagát hallgathatta meg a fesztivál közönsége a Weöres Színház klubjában.
Hajdu Klára a Balázs Elemér Group második, ez ideig leghosszabb és legsikeresebb korszakának női hangjaként vált ismertté idehaza, és külföldön. A szólókarrierbe kezdett énekesnő lemezein, koncertjein zeneszerzőként és szövegíróként is bemutatkozott, kivívva mind a szakma, mind a közönség elismerését. A sikerek közepette azonban 15 éve kitartással és szeretettel végzett tanári munkásságáról mostanáig csak szakmai berkekben esett szó. Csütörtökön viszont megtört a jég, a Budapest Jazz Clubban Klára tanítványaival lépett színpadra, akiken keresztül így a legfontosabb, és egyben a legkiszámíthatatlanabb vizsgabizottság, a nagyközönség is megítélhette pedagógusi tevékenységét.
Június 21-én, pénteken este lépett fel Váczi Eszter és a Quartet a Jókai Klub színpadán. A Svábhegy tetején megbúvó erdőszéli kis jazzklub tökéletesen biztosította az előadás intim hangulatát, ez a muzsika embertől emberig szól közvetlenül, talán szokatlanul is mély rétegeket érintve a hallgatóságban.
Június 23-án, vasárnap este dr. Puskás Tivadar polgármester nyitotta meg a kerek születésnapjához érkezett szombathelyi fesztivált. Huszadszor hallgathatnak jazzt egy héten keresztül a nyári éjszakákban, és tizenhetedszer tölthetik a nappalokat a fesztiválhoz tartozó improvizációs táborban az érdeklődők. Akik szerencsére szép számmal érkeztek 2019-ben is, a Weöres Színház Klubjában teltház fogadta a fellépőket.
Sokszáz/90. rész
Apa, fiai és egy atyai jóbarát. Teljes teltházas közönség előtt játszottak június 20-án, csütörtökön 8-tól az IF-ben.
A DzsesSzerdák ugyan nyári álmát alussza, de a tatabányaiak így se maradnak jazz nélkül, hiszen a helyi big band egy könnyed, nyári, swinges, latinos, filmzenés, örökzöldes kora esti koncerttel tért vissza a Széchenyi István Művelődési Házba, ahol 22 évvel ezelőtt először lépett fel. Ezt Ludányi Tamás zenekarvezetőtől tudta meg a szépszámú és túlnyomórészt nőnemű közönség, miután Herendi Judit, az intézmény vezetője bemutatta az együttest.
Két hónapja ismerjük a június 28-tól július 13-ig tartó fesztivál fizetős műsorát - a beharangozó olvasható honlapunkon. Most a szabad programok bemutatása következik. A felsorolás közel sem lesz olyan hosszú, mint az előző részben.
A címadó mondattal üdvözölt a nagy Tommy Campbell miután megérkezett Sopronból, és megtudta László Attilától, hogy én vagyok a “boss”. (Pedig nem is vagyok igazi boss :-)
Ki más beszélhetne erről, mint a fesztivál főszervezője, Wagner László.
Spányi Emilt még azelőtt ismertem meg, hogy külföldre ment tanulni. 1991 tavaszán az akkor indult Merlin Jazz Clubban volt jegyszedő! Aztán már Párizsban élt, mikor az 1990-es évek második felében Gadó Gábor – aki szintén párizsi - hívta fel rá a figyelmem. Meg is hívtam a Bartók Rádióba Klasszikus és jazz sorozatomba. Azóta több mint két évtized telt el…
Sokszáz/89. rész