JazzMa

Friss Hírek

BÚCSÚZUNK - egy időre!2024. április 29.

Hírek

A születésnapi négyfogásos lakoma – BJC 10!

Mint az iskolai osztályokban felbukkanó deviáns, pokoli természetű kövér kisfiú, a jazzfesztiválokon is többnyire akad gyengébb, esetleg nem odaillő produkció. A Budapest Jazz Club 10. évfordulóján megrendezett nem is olyan kis fesztivál szombati napján a szürkébb műsorszámok szabadságot vettek ki és messzire elkerülték a magyar jazz egyik fölkent templomát.

Jazz a Márványteremben – Első évfolyam tizennyolcadik est I. rész

A sorozat kezdetén már megírtam, hogy milyen akadályokon kellett „átszökkennem” ahhoz, hogy végül is 1995. január 23-án elindulhasson a „Jazz at the Marble Hall”, magyarul „Jazz a Márványteremben” sorozatom. Az alapkoncepció az volt, hogy ezek a hétfői estek 7 órakor kezdődnek, hogy 10-re, a tapsok/ráadások miatt maximum fél 11-re befejeződhessenek.
Az est nyitányául jazztörténeti sorozatot hallhatunk magyar jazzmuzsikusok előadásában, majd a második részben (Mester és Tanítványa) a jazztanszak egyik tanára mutatja be legkedvesebb tanítványát, végül a harmadik részben egy olyan fiatal együttest ajánlok a közönség figyelmébe, akik szerintem nagyobb figyelmet érdemelnének.
Az 1995 és 2009 között elhangzott közel ötszáz koncertet rögzítettük, majd pár héttel később „Éjszakai jazzklub” sorozatomban valamennyiből műsort készítettem, ami el is hangzott a Bartók Rádióban.

Exkluzív interjú Gyarmati Fannyval, a Berklee első magyar gitáros hölgy növendékével

Fannyt (1995) pontosan 2 évvel ezelőtt 2016 januárjában fedeztem fel magamnak. A Bartók jazzkonzi félévi bemutató koncertjén olyant gitározott, hogy konkrétan lementem tőle hídba… Azonnal meghívtam akkori formációjával (Zsula Rebeka-Gyarmati Fanny Duó) a Debreceni Jazz Napokra. Majd 2017 nyarán is betettem a Békás-tó melletti programba. Azt az együttest Scheme-nek nevezte el. Nagyon csendes, szerény lány, így nem mondta, hogy 2017 őszétől a Berklee-re fog járni. Azt csak a napokban tudtam meg tanárától, Juhász Gábortól, hogy Fanny felvételt nyert a bostoni intézménybe… Gondoltam, ha itthon van, jól meginterjúvolom. Et voilà!

A jazz helyszínei – Erdei Kálmán sírja a debreceni temetőben

Erdei Kálmán (1947-2016) a debreceni jazzélet utóbbi 35 évének egyik motorja volt.
Alább Dr. Endes Mihály gyászbeszéde olvasható, ami Kálmán halálának első évfordulóján rendezett emlékkoncert előtt hangzott el tavaly márciusban. A temetői fotót egykori muzsikus társa, Fazekas Csaba készítette! – A szerk.

Üveghegyen innen s túl

Csütörtök este a Borbély Műhely varázsolta el közönségét az Opus Jazz Clubban. Nagyon vártam, hogy ott lehessek a koncerten, mert eddigi tapasztalataim alapján tudtam, hogy valami nagyszerű vár majd rám. A megérzéseim nem csaltak.

A SZAKCSI JR TRIO VÁLASZA ARMSTRONG KÉRDÉSÉRE

A Budapest Jazz Clubban szerda este a jazz legtisztább forrásaiból merítő Szakcsi Jr. Trio lépett fel. A 2005-ben alakult zenekarnak azóta is változatlan az összeállítása, Szakcsi Jr. zongorán, Pecek Lakatos Krisztián bőgőn, Balázs Elemér dobon játszott, és hatalmas sikert aratott.

A BARTÓK JAZZ KONZI FÉLÉVI ZENEKARI BEMUTATÓ KONCERTJE 2018

Zsúfolásig megtelt kedden este a Budapest Jazz Club nézőtere. A hivatalos nevén Bartók Béla Zeneművészeti és Hangszerészképző Gyakorló Szakgimnázium, azaz a „konzi” növendékeinek félévi vizsgakoncertjén egy gombostűt is nehéz lett volna leejteni. A teltház persze a vizsgázók nagy számából is adódott, ha csak mindegyikőjüknek szülei jöttek volna el, az is majdnem megtöltötte volna a koncerttermet, de eljöttek a barátok, szerelmek, és eljött nagyon sok jazzrajongó is szerencsére. Hagyományainkhoz híven eljöttünk mi is, a JazzMa fennállása óta rendszeresen beszámolunk a Bartók konzi és az LFZE vizsgáiról. A hagyományokhoz híven, rajtam és Maloschik Robin kívül egy jazzmegmondó sem volt, hozzá kell tennem, szerkesztőségünk világsztárokra szakosodott tagjainak sem csigázták fel az érdeklődését a fiatal tehetségek seregszemléje. Legyen ez az ő bajuk, mert ezen a vizsgán is, a hagyományoknak megfelelően, tüneményesen tehetséges, nagyszerűen felkészült, és kiválóan felkészített fiatalokat láthattunk. Bér Zsolt, Csuhaj Barna Tibor, Gyémánt Bálint, Juhász Gábor, Kollmann Gábor, Márkus Tibor, Pozsár Máté, Révész Richárd, Geröly Tamás, Serei Dániel, Lakatos Ágnes, Urbán Orsolya és Karosi Júlia munkája meghozta a gyümölcsét. A hétórakor kezdődött, nagyon jól szerkesztett két részes műsorban igen tág bemutatót kaptunk a jazz sokszínűségéből, a post bop, a fúzió, a latin jól megfért egymás mellett. Mindezeket csinos és jó hangú lányok, és hangszereiken virtuóz fiúk adták elő, és persze voltak hangszereiken virtuóz lányok, és jó hangú fiúk is. Bár meglettek nekem is a kedvenceim, még korainak tartom, hogy megosszam a nyilvánossággal. Inkább egyelőre csak bemutatom őket fotóimon, követve a vizsga forgatókönyvét. Bár mindegyikőjüknek külön fotó járna, de oly sokan voltak, hogy az egy beszámolóban nem férne el.

Születésnapi beszélgetés Gonda Jánossal - Exkluzív interjú

Január 11-én töltötte be a 86. életévét Gonda János Széchenyi- és Liszt-díjas zongoraművész, zeneszerző, főiskolai tanár, zenetörténész.
Nem tudom - nem kérdeztem meg - mire a legbüszkébb: a könyveire, az oktató munkájára, számtalan publikációjára, a jazz ügyéért végzett többirányú munkájára - vagy inkább arra, hogy muzsikus? Talán nem is fontos...
Otthonában fogadott - nagyon szívélyesen.

Újabb szenzációs magyar siker – Kéri Samut felvették a Berklee-re!

Kedden este volt a Bartók jazzkonzi félévi bemutató koncertje a BJC-ben, ahol a kezdés előtt beszélgettem a tanár urakkal-hölgyekkel. Egyszer csak Csuhaj Barna Tibor a bőgősök és basszusgitárosok tanára mondta: „Hallottad Robi, hogy a Samut felvették a Berklee-re?” Erre azt válaszoltam: „Most már tudom…” Majd amikor az egyébként gitáros Kéri apuka arra jött, én meg szóban jól megküldtem, hogy miért nem szólt nekem/írt nekem erről. Aztán a legvégén az előtérben összefutottam Samu-val is, s mondtam neki, ezt nem ússza meg interjú nélkül… Nagyon örült neki, de mondta, ne írjak a régi e-mail címére, mert azt nem szokta nézni… (Hát ez k. jó, mert amikor két és fél éve 16 évesen felléptettem a Debreceni Jazz Napokon ő adta meg azt az e-mail címet…) Majd ő ír a JazzMa.hu-s címemre és arra válaszul küldjem a kérdéseket. Azóta se kép, se hang…
Viszont tegnap egy levelet az apukától, hogy aszongya:

Korábbi bejegyzések Újabb bejegyzések